| Piłka nożna / Liga Konferencji
Lech Poznań mimo znakomitego występu i zwycięstwa we Florencji zakończył swoją wspaniałą przygodę w europejskich pucharach w obecnym sezonie. Mistrzowie Polski świetną postawą w Lidze Konferencji zapewnili sobie sukces nie tylko sportowy, ale i finansowy. Ile zarobili?
Tak udanej przygody w Europie dawno nie zanotował żaden polski klub. Kolejorzowi udało się nie tylko awansować do fazy pucharowej Ligi Konferencji Europy, ale i przejść w niej dwie fazy, w których wyeliminował norweskie Bodo/Glimt oraz szwedzkie Djurgarden. W ćwierćfinale przegrał u siebie 1:4. Na wyjeździe w rewanżu prowadził już 3:0, ale do dogrywki nie doszło, bo Fiorentina strzeliła dwa gole.
Sukcesy w Europie niosą ze sobą doskonałe wiadomości także dla stanu klubowych finansów. Już za sam awans do fazy grupowej LKE ekipa z Wielkopolski zarobiła 2,94 mln euro, a w spotkaniach eliminacyjnych wywalczyła na boisku ponad 1 mln euro. A potem było tylko lepiej. Dwa zwycięstwa i trzy remisy w grupie zostały wycenione łącznie na niemal 1,5 mln euro.
Mistrzowie Polski mogli liczyć także na premie z tytułu uzyskiwania awansów do kolejnych faz rozgrywek. Zajęcie drugiego miejsca w fazie grupowej, zakwalifikowanie się do 1/16 finału, a następnie przedostatnie się do czołowej szesnastki Ligi Konferencji opiewało łącznie na ponad 1,2 mln euro.
Najlepszy pod kątem finansowym był oczywiście awans do ćwierćfinału. Wyeliminowanie Szwedów przyniosło Lechowi kolejny zastrzyk w postaci miliona euro.
W tym sezonie europejskich pucharów Kolejorz zarobił łącznie ponad 8 mln euro, dokładnie 8,438 mln euro, a więc ponad 35 mln złotych (w tym 498 tysięcy euro, które otrzyma za miejsce w rankingu dziesięcioletnim). A należy do tego doliczyć jeszcze wpływy z organizacji meczów w europejskich pucharach, gdy stadion na stadion w Poznaniu przyjeżdżały takie marki jak chociażby Villarreal czy Fiorentina. Nie wiadomo też, ile otrzyma z praw telewizyjnych.
Awans do półfinału gwarantowałby 2 mln euro, a więc ponad 9 mln złotych. Klub z Poznania mimo pożegnania z rozgrywkami, z pewnością może się cieszyć dobrymi osiągnięciami nie tylko na boisku, ale i w klubowych finansach.
Podboje w Lidze Konferencji nie mogą się jednak równać grze w Lidze Mistrzów. Gdyby mistrz Polski zdołał wywalczyć przepustkę do tych elitarnych rozgrywek, za samo zameldowanie się w fazie grupowej zarobiłby ponad dwukrotnie więcej, około 15 mln euro. Niemal 4 mln euro generowałby natomiast awans do Ligi Europy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.